2012-08-14

Fisk i form...

-och dessutom i en ny sådan. 
Denna turkosa form är ännu ett Gekås fynd.


Och för er som är intresserade av receptet så kommer det här:

LCHF Fiskgratäng 2port
1 pkt torskblock (direkt från frysen)
3 dl vispgrädde
1/2 gul lök
2-3 msk tomatpuré
2 hårdkokta ägg
dill
1 fiskbuljongtärning
svartpeppar & citronpeppar

Sätt ugnen på 200grader. Lägg torsken i en ugnsfast form. Krydda med svartpeppar och citronpeppar efter smak. Hacka gul lök i mindre bitar. Lägg i en bunke och blanda med vispgrädde, tomatpuré och dill. Hacka ner ägget och lägg det i grädden. Smula även ner fiskbuljongtärningen och dra några varv med pepparkvarnen. Rör runt och häll sedan detta över fisken. 
Grädda i ugn ca 50-55min.

Jag serverade endast grönsallad till, men det är även gott med ångkokta grönsaker eller för er som vill; potatis eller ris!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag är jag ledig och ska träffa min fina vän Tina. Det var evigheter sedan!
Ha en fin tisdag!!


7 kommentarer:

Anky sa...

Vilken fin form tänk vad färg piffar upp ha en bra dag kram

Camillas Lantliv sa...

Mums, gud så gott. Det ska lagas kan jag lova. Hoppas du haft en fin sommar. Nu är jag tillbaka efter semestern och kommer kika in här varje dag igen:). Stora kramar!

Jenny sa...

Låter jättegott! En sån fin form du köpte, gillar turkost:)

Kraam Jenny

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Mmm ser gott ut..:-) Sen att servera det i en såå fin form gör ju det hela bara ännu bättre!

Ha en toppendag söta du
Kraam Susanne

Villa Hasselbacken sa...

Tack för receptet! Låter jättegott och vad fin formen ser ut. Har gått och kikat på Gerberas men har varit lite för snål.
Kram Lena

FruNeroLindström sa...

Gott, tittade på den där formen, men vågade inte köpa hem en till, måste nog se till att några av de gamla tråkiga "råkar" gå sönder inför nästa Gekås besök ;)
Ha en skön tisdag kväll. Kram

Photo by Maria sa...

Den formen i samma färg köpte jag med när jag var på Ge-Kås för några veckor sedan, och en rektangulär i samma färg.. Så snygga!!

Lät gott med fiskgratäng, den skall jag prova en dag =)

Kram Mia