2012-07-18

Pizza LCHF...

Är ledig i två dagar och eftersom jag jobbar i helgen som kommer passade vi på att ha lite "fredagsmys" igår. Jag vet ju att många har tacos som fredagsmat så nu tänkte jag dela med mig av en variant på tacos -nämligen Taco pizza!


LCHF Taco pizza med extra allt 4-5port

Pizzadeg LCHF
(Receptet på pizzadegen har jag hämtat hos Erika)

1 långpanna

4 ägg
1 dl vispgrädde
0,75 dl kokosnötsmjöl
0,5 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 krm salt
1,5 dl riven västerbottenost

Gör så här:
Vispa ihop ägg och vispgrädde i en skål. Blanda övriga ingredienser i en annan skål. Rör ihop allt ordentligt och låt smeten stå och svälla i ca 5 minuter. Kavla ut degen på en plåt med bakplåtspapper, använd plastfolie över degen medans du kavlar. Förgrädda botten i ca 10-15 minuter i 200 grader.

Fyllning:
800g köttfärs
1 1/2 pkt taco krydda
1 burk tacosås (jag använde santa maria Medium)
5 stora färska champinjoner
1 röd paprika
1 pkt creme bonjour taco (vitlök är också gott till)
oliver
ananas (kan såklart utelutas om man är sockerkänslig)
riven ost så mycket du vill ;)

Stek köttfärsen och blanda i taco kryddan. När pizzadegen är färdiggräddad häller du på tacosåsen. Häll sedan över den färdiga taco köttfärsen. Skiva champinjoner, paprika och ananas i valfria bitar och fördela det tillsammans med oliver över köttfärsen. Klicka ut färskosten över pizzan och toppa sedan med ost. Grädda i 225 grader i ca 10-15 min eller tills osten fått fin färg.

Idag har vi rensat här hemma och varit iväg på tippen en sväng. det är sånt man får göra när det inte är badväder. 
Ha en fin onsdag!


3 kommentarer:

Liza sa...

Det lät väldans gott, måste nog provas!

Jo jag har en mycket duktig man men jag är faktiskt minst lika delaktig jag! ;)
Vi hjälps åt o det är så kul att bygga ihop!

Ha det fint!

Kram Liza

Johanna sa...

Mums!

Verkligen bra recept du delar med dig av:)

Kram Johanna

HOUSE of MANDY sa...

Åh va mumsig det där lät och framförallt såg ut :)

Kram Amanda