2012-07-04

Födelsedagar och choklad...

Idag är det födelsedag minsann! Min kära pappa fyller 60 år, min syster fyller 31 år och min kompis dotter Saga fyller 2 år!
STORT grattis till er alla!



Häromdagen provade jag att göra mandelmassa som jag sedan doppade i mörk choklad -gott och enkelt!

-------------------------------------------------------------------------------------------

LCHF Chokladdoppade mandelbollar  8st

1dl mandelmjöl
3tsk sukrin melis (prova dig fram)
knappt 1/2 dl vispgrädde

ca 50g mörk choklad

Häll upp mandelmjöl och sukrin melis i en skål. Häll sedan på grädde lite i taget och blanda med sked till en bra konsistens. Smaka av.
Rulla bollar och lägg på ett fat och frys i ca 1h.
Smält sedan choklad och doppa bollarna i chokladen. Ställ in i kylskåp så chokladen stelnar.
Ät och njut!!

----------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll ska vi iväg på firande hos min syster, grill står på menyn -det blir toppen en dag som denna!!
Ha en härlig onsdag!


 



3 kommentarer:

Johanna sa...

Dem måste jag ju bara testa att göra!

Vad många du känner som fyller år idag, på självaste USA Idependet Day;) Vem som nu bryr sig om det vill säga...

Kram Johanna

Photo by Maria sa...

Grattis till alla som fyller år =)

Ha en ljuvlig fortsatt dag..

Kram Mia

Vita huset 28 sa...

Hej oj de va många födelsedagar på engång de!!

De såg goda ut, kanske skulle provas.
Har fuskat hela semestern o de börjar allt o kännas av. Men nästa vecka är de som vanligt med jobb igen då semestern är över så då är de bara o ta tag i allt igen :)
Fast man ska ju njuta när man har semester :)
Kram Camilla