2012-06-29

Kassler med sting...

Hej kära vänner! Hoppas ni slutat för dagen och njuter av fredagen! -Det gör jag! 
Häromdagen fick jag till en supergod kassler rätt som jag måste dela med mig av. Jag höftar ju ganska mycket när jag lagar mat så detta recept är på ett ungefär vad jag använde mig av. Ni får prova er fram ;)

LC/LCHF Kassler med sting 4-5 port

kassler ca 600g
smör att steka i
1 gul lök
200g färska champinjoner
svartpeppar och ev salt
5dl vispgrädde
ca 1 dl färsk riven parmesan 
4 msk sambal oelek 
2msk ajvar relish
1 msk tomatpuré
persilja

Skär kassler och lök i bitar och fräs i stekpanna med lite smör. Skiva champinjoner och lägg i stekpannan. Krydda med svartpeppar. Häll sedan på grädde och övriga ingredienser. OBS! pröva dig fram med sambal oelek om du inte gillar stark mat.
Smaka av, kanske behövs det salt? Låt småputtra en stund.

Jag serverade med kokt färsk broccoli och riven parmesan -MUMS!!


Önskar dig en härlig fredagskväll!!


2 kommentarer:

Bruno och Mig sa...

Hejsan!
Så gott det låter. Jag gillar verkligen sambal oelek. Du är duktig som kommer på massa goda recept med LCHF. Själv har jag fullt sjå att hitta på någon "vanlig" mat.

Önskar dig en fin helg
Kramar Louise

Vi i Villa Ville kulla sa...

Mmmmmmm ser ju riktigt gott ut!!!Det är inte lätt att hitta goda recept det blir oftast det gamla vanliga här hahahaha smidigast så!!!Ha en härligt skön helg!!!!
Kramar Lotta