2012-05-09

Brödbullar...

Häromdagen testade jag ett nytt recept på Lchf bröd som jag tänkte dela med mig av.
Detta är ett bröd med mindre än 1,7g kolhydrater per st. 
Passar även bra för dig som är glutenintolerant.

6-8 Lchf brödbullar

fibrex 0,5dl
vatten 0,5 dl
2 ägg
1dl kesella
0,5 dl BakePro
1 dl kokosnötmjöl
1 dryg tsk bakpulver
2 msk fiberhusk
0,5 dl vispgrädde
0,5 dl vatten
1/2 tsk salt
2 msk kokosolja eller smält kokosfett

Sätt ugnen på 200grader. Lägg fibrex i blöt i 0,5dl vatten. Blanda sedan övriga ingredienser i en skål utom kokosoljan. Blanda till sist i kokosolja och fibrex och rör väl.
Forma sedan 6-8 bullar och lägg på bakpappersklädd plåt. Grädda i ca 20 min.

Lchf bröd med salami och brieost blir
ett perfekt mellis eller frukost.
Önskar er en härlig onsdag!!


8 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Var ett tag sen jag var här på besök. Oj så många fina inlägg jag hade att ta igen.
Vad snyggt ditt hår är. Det är så kul att göra lite nytt. Man känner sig fräschare på nåt sätt.

Brödet ser väldigt gott ut.

Hoppas du får en fin dag! Här häll regnar det :(

Kram Maria

Vita huset 28 sa...

Hej de ser gott ut. Just nu kör jag nystart från Ica butiken då jag tröttnat på de bröd jag brukar göra.

Ha en skön dag.
Ja här står de också som spön i backen!

Kram Camilla

Anonym sa...

Åh. Det låter som ett gott bröd. Kanske nåt att testa på bår lilla diabetiker som kolhydraträknar :)
Kram Sara Rooswall

tre nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är som bakar. Jag tänker att jag vill när jag tröttnat på samma köpta bröd men får aldrig fingrarna ut....Ser gott ut!
Må så gott
Marie

Betong ute och inne sa...

Mmmm ser jättegoda ut...

Ha en skön kväll
Kram Malin♥

Det vita dårhuset sa...

åååh, det måste jag prova :))

Kram Erika

Hannis sa...

Det där låter som något som jag skulle kunna klara av=))

Vad härligt med syren!
Här är det fortfarande kallt och det känns som en seg vår men det kommer väl snart hoppas jag.

Kram Hannis

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

De frallorna har jag också bakat och de är jättegoda. Nu var det ett tag sedan, så det kanske är dags igen.