2011-01-27

Utmaning...

Torsdag och solen skiner för fulla muggar! Underbart! Har varit på brandutbildning på fm med jobbet, det får en verkligen att tänka till lite hur fort det kan gå... Måste nog kolla över brandvarnaren här hemma den är ju från antikens grekland eller nåt...

En krans jag gjort av blåbärsris


Har fått en utmaning av både Zinkhjärtat och Lizas lantliv så nu kör vi...:)

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan september 2010
 
2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Oh herregud -ingen aning men det är väldigt många...

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är nog ämnesbloggar om inredning såklart :)

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det hoppas och tror jag att de tycker!
 
5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja det tycker jag, vill inte vara alltför privat utan vill mest att bloggen ska handla om inredning och kunna ge inspiration åt andra.

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Såklart vill jag ha lite bekräftelse på det jag gör, man blir ju superglad över att ha så många besökare och över alla söta kommentarer man får. Lite beröm har väl ingen dött av...;)
 
7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Näpp

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, det tror jag säkert.

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Jag är totalt beroende, får bloggabstinens om jag inte suttit vid datorn en dag...;)

10. Tror du att du bloggar om två år?
Ingen aning... Jag hoppas att jag gör det om jag fortfarande tycker det är kul och någon vill läsa såklart men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden.


Oj ett långt inlägg för er idag era stackare! Nu väntar berget... -jaa ni vet nog vilket berg jag menar :)
Ha en bra em/kväll!

6 kommentarer:

Alice & Elvira sa...

Ja usch, det kan gå väldans fort! Man bränner ju kopiöst mycke ljus ibland och det är lätt man blir disträ! Måste nog kolla upp våran skrutt-brandvarnare med.

Åh, vilken fin blåbärsriskrans du gjort! Antar att du köpt riset på blomsteraffären? Tvinnat med tunn ståltråd eller? Tack för tipset! :)

Ha en fortsatt fin torsdag!
Kraam Catarina

Östervik9 sa...

Man känner igen sig på alla 10 punkterna, tänk vad beroende man kan bli av att blogga, det är ju inte klokt igentligen:)
Ha en bra kväll
Camilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättesöt krans du gjort:)
Ha en skön kväll
Kram Susanne

Liza sa...

Kul att läsa dina svar!
Jättefin krans o spegel!

Ha det bra!

Kram Liza

Liza sa...

Näe det är inte särskilt svårt, blanda ihop, platta ut o in i ugnen en timme..!
Receptet finns på bloggen i kategorin Recept om du vill prova!

Kram Liza

Vita huset 28 sa...

Hej kul o läsa dina svar. Ja jag får också bloggabstinens när jag inte suttit vid datorn på en dag.
Haha så man är :)

Fin krans du gjort.
Ha en bra kväll, kram Camilla