2011-01-13

Tassels...

Ledig och solen strålar utanför, tror det får bli en promenad efter lunch. Hela morgonen och fm har jag målat, målat och målat...herregud vad många lager vitfärg det krävs för att täcka allt det röda! Men snyggt blir det, visar er troligtvis imorrn :)

Här kommer ett par bilder från vårt sovrum..


Men vad är det som hänger där på nyckeln?


 Maria Montazami skulle bli lycklig :)
Har pysslat ihop en egen liten "tassel" på fm, hade tyvärr inget bra garn men man tager vad man haver, i detta fall "paper ribbon".
Ha en underbar dag alla fina där ute!

14 kommentarer:

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilken fin du pysslat ihop! Vad roligt, vi har också en gammal dörr som sänggavel.

Ha det gott!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..ja det där skulle Maria älska..;)
Mysigt sovrum ni har, där sover ni gott förstår jag!
Ha en underbar promenix i solskenet:)
Kram Susanne

Hannis sa...

Ser väldigt mysigt ut!
Gullig tofs har du gjort också.
Lite pricken över i:et=))
Ha det så gott/Hannis

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Vad fint du har pysslat :)
Hon skulle nog bli glad..

Fint ni har i ert sovrum!
Ljust och fräst!

Väntar på att få se vad du har målat men kan tänka mig att du har fått måla så många gånger.Rött är ju så starkt. Jag målade turkost över med en vit färg och då fick jag också måla 4 gånger!


Ha en bra dag!

Kram Sirpa

Nyanser av vitt sa...

Den är superfin
kram Agneta

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Ett jättefint sovrum!
Och tassels! Ja, man kan inte höra ordet utan att le!
Din blev ialla fall jättesöt!

Ha en bra dag!

Kram!

Vita huset 28 sa...

Hej vilken fin tassel du gjort. Bara älskar din dörr, såå fin. Jag söker med ljus o lykta efter en jag också, men svåra o hitta.
Ha de gott
Kram Camilla
Ps va vårigt du gjort din header, me like :)

Nyanser av vitt sa...

Hi hi ja uschaaan är ett mycket användbart uttryck.
kramis

Alice & Elvira sa...

Vilken underbar tofs á la Maria du pysslat ihop! :D Tror sjutton jag med ska prova mig på att göra en sån ;)


Åh vilken fiiiiin sänggavel ni har! Har länge velat ha en gammal fin dörr bakom våran säng, men har tyvärr inte lyckats hitta nån än! Blir att fortsätta nöta Blocket och hoppas på det bästa! :)

Ha det så gott! Kraam catarina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!

Vad duktig du är - din tassel är jättefin. Nu blev jag också sugen att göra en:):)

Stor Kram Annelie ♥

Vikeskärs hem och vardag sa...

Snygg tazel, och fint sovrum :)

Kraam

Mycket annat & lite betong sa...

Så söt liten tofs!
Jag såg ljuskronan du har gjort av ett hjul. Jag har gjort en likadan fast med lampor, i sovrummet. Visste inte att det är ett spinnrockshjul!

Trevlig kväll!
Agneta

fröken knopp sa...

Underbar sänggavel o ljuvligt söt tassel...tihi... Du akan du!!

Varmaste Kramarna Elin

The House of Antoinette sa...

Söt tassel och underbar härligs sänggavel ni har.

Kram Anette