2011-01-17

Dripp, dropp....

Veckorna susar förbi och jag längtar så in i norden efter vår och sommar, vi har haft och har plusgrader just nu så det droppar härligt från taken, men man ska väl inte ropa hej ännu. Vi är ju bara i januari så lite mer snö är väl bara att räkna med...

Nu har jag jobbat långhelg och gick av sista passet idag kl 14, min "lediga" eftermiddag spenderas i tvättstugan, ska nog passa på att städa lite med så har jag gjort allt det där tråkiga på en gång så kan jag njuta imorrn av att bara vara ledig ;)


Såg ni Solsidan igår förresten? Jag kan bara inte få nog av det, vill se nästa avsnitt direkt, men det är bara att snällt vänta till nästa söndag...

Hoppas ni alla får en mysig måndag och en bra start på veckan!

15 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Skönt att vara färdigjobbad!
Ja, Solsidan var ju ett måste, hur kul som helst!
Ha trevlig stund i tvättstugan! ;)
Kram!

Hildas hem - Sofia sa...

Här droppar det också massor. Men samtidigt så tittar jag i almanackan och inser att det ju bara är den 17 januari :)

Men, men ... snart så kommer våren!
Japp, självklart såg jag Solsidan. underbar serie! :)

Kram Sofia

Emilias sa...

Ja här droppar det massor med :) Nästan så man får lite vårkänslor!!

Ja, var olidligt tidigt imorse. Nu är jag TRÖTT! Men har varit en bra dag :)

Hur har din dag varit?

Ah jag såg solsidan, såå bra! :)
Kramkram

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilken fin bild du visar! Jag visade nästan en exakt likadan för ngra månader sedan. Vi verkar ha samma smak :)) Härligt med takdropp, det har vi också!

Ha det fint!

Kram Jenny

Fröken Agnes sa...

Hej!

Vilken fin bild du visar! Jag visade nästan en exakt likadan för ngra månader sedan. Vi verkar ha samma smak :)) Härligt med takdropp, det har vi också!

Ha det fint!

Kram Jenny

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hej!
Jaaa jag älskar också Solsidan:)underbart program, men håller med dig att man vill se mer..borde vara ett par timmar varje program..minst;)
Må så gott och ha en underbar ledig dag imorgon:)

Kram Susanne

Vikeskärs hem och vardag sa...

Om det ändå var våren som är här... Då hade jag jublat hihi.
Kraam

Anonym sa...

hej, så fint du målar både brickor, pallar och sockerlådor! Pallen med elefanten är ju bara helt ljuvlig, likaså sockerlådorna. Alltid kul att upptäcka "nya" kreativa bloggar. Ha en fin kväll.
/Malin

malin sa...

hej, så fint du målar både brickor, pallar och sockerlådor! Pallen med elefanten är ju bara helt ljuvlig, likaså sockerlådorna. Alltid kul att upptäcka "nya" kreativa bloggar. Ha en fin kväll.
/Malin

Villa Vinkelhaken sa...

Så skönt att du har jobbat färdigt din helg. Jag också! Så jag är lediga imorgon, skönt!
Solsidan ja.. de är ju för roligt. Men jag missade halva avsnittet igår. Men på söndag sitter jag bänkade framför tvn! =)

Ha det bra!
Kram Jenny

Zinkhjärtat ♥ sa...

Vad skönt att slippa städa imorgon på lediga dagen:)
Här droppar det för fullt också. Riktigt lerigt och fint på gräsmattan:)
Stor Kram Annelie ♥

The House of Antoinette sa...

Här har det droppat i tre dagar nu. Du kan tro det är glashalt på småvägarna så man går som man...aaa du kan nog räkna ut resten :-)
Efter den här vintern så längtar jag extra mycket efter vår och värme vill jag lova.
Va duktig du är på att måla texter på smått o gott, verkligen snyggt.
Må så gott, kram Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Oj vilka härliga bilder du visar! :)
Så mycket fint har du..

Jätte fina strumpor!
Vad kommer dom från?
Om jag får fråga?

Visst är det mysigt att bli bortskämt men när man har gort av 2 liter grädde under helgen så blir man lite ...

Men det är ju ett tag kvar till Beachen 2011 !
Som tur!

Ha en fin kväll!
SKÖNT ATT FÅ VARA LEDIG!

Kram Sirpa

mammaxtre sa...

helt rätt att jobba undan för att få en ledig dag :-)

Solsidan är bara så underbart. Skulle vilja att avsnitten var längre.

Ha det gott

Hannis sa...

Vad är det för fint där på stolen??

Hoppas att du får en skön ledig dag!
Njut i massor=))

Kram Hannis