2010-11-22

Fram och tillbaka...

Innan helgen plockade jag bort allt som hade med måleri och pyssel att göra, men nu har det hittat fram igen.  Håller just nu på med att skriva text på adventslådorna till julmarknaden, det är pilligt må ni tro. Har hittills inte ens gjort hälften klara men har ju ett par timmar jag kan sitta nu ikväll och imorgon kväll får jag hjälp av min snickarkompis!


Den här fina julrosen fick jag av mina föräldrar igår. Själv har jag aldrig haft någon sådan så skötselråd och tips mottages gärna :)

Dags att återgå till pysslet!

13 kommentarer:

Anna sa...

Tjena!!

Anna skåpet ser väldigt fint ut precis som det är oxå.. fast det kanske ser bättre ut på bilden än i verkligheten? Jag minns det som sagt lite mer slitet än sådär..
Ändrat designen här inne oxå ser jag, snyggt!!=)
Fin,fina presenter oxå..
Får se dom live imorrn hoppas jag!!

Vi hör imörra!!

Elsa och Helena sa...

Hej! Oj,oj tyvärr har jag inga råd om Julrosen men väldigt vacker är den!

KRAM Helena

Vikeskärs hem och vardag sa...

Heej, julrosen vill gärna ha det lite svalar, kanske kan prova med att lägga is på jorden och kanske ha den där det inte är så varmt.

Tackar så mycket för din fina kommentar :)

kramar

Anonym sa...

Herregud vilken fin blogg! Undrar bara en sak, skulle du inte kunna göra ett inlägg på hur du målar text på möbler? blir så himla fint men jag lyckas inte klura ut hur du får det så bra eller ens hur du gör!
Kramar

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken fin blogg du har och vad fint du textar.
Julrosor är verkligen vackra men några tips kan jag inte ge.
Tack för din titt hos mig, kul med nya läsare.
Ha de bra, Ing-Britt

Milla sa...

Hej
Vilket fint skåp du fått i födelsedagspresent :). Julrosen -Helleborus niger är en fantastisk trädgårdsväxt. Vacker, blommar länge och vid en tidpunkt då övriga trädgården sover. Den har under senare år blivit populär och används ibland även inomhus och i utomhuskrukor på våren.
Inne i lägenheten är inte den optimala växtplatsen men den kommer vara fin ett tag. Bladen blir lätt gula och torkar av inomhusmiljön
Det är en perenn trädgårdsväxt, och kommer alltså att komma tillbaka år efter år om du planterar den ute i en trädgård. Eftersom den blommar under vintern och våren är den lämplig att planteras vid entrén. Om du vill försöka klara den inne till i vår då du kan plantera ut den ska du ställa den svalt och ljust.
Lycka till kram Milla

Hilmas Hus sa...

Jag vill ju också ha en julros! :( Det är så många som har det på bloggarna, nu vill jag med! Fint :)

Kram

Norregård sa...

Hej!!
Underbar julros!! Vet bara att de trivs bäst utomhus;o)

Kram Malin

Vita huset 28 sa...

Hej ja visst är julrosen fin, har en som går i limegrönt ute i rabatten, fast inte blommar den nu inte. Ute trivs de bäst, höll på o ha död på den inne. Hoppas du lyckas med denna skönhet.
Ha de gott
Kram Camilla

Malin sa...

Hej!

Tack för komentaren inne hos mig! Alltid roligt att få några ord =) Grattis i efterskott! Vilka fina saker du fått, Skåpet var ju en extra rolig överaskning.

Må så gott!

Kramar Malin

Milla sa...

God kväll
Hoppas det är bra med dig antar att det är full fart i tomteverkstan nu:). Ville tala om att jag länkat till din blogg från min blogg, hoppas det är ok för dig?
Ha en fin kväll kramis

hemmahosagge sa...

kan inget om julrosor, men vackra är de. Fina saker du målar, härligt med pyssel. Kram Agnetha

Rebecca sa...

blir så himmla inspererad, mer pyssel hemma hos mig =)