2010-11-14

Fars dag...

Tänk vad lite penicillin kan göra, igår kände jag mig som en trasa men idag känns det mycket bättre. Självklart har jag fortfarande ont i halsen men inte alls på samma sätt som igår. Skönt att det gör verkan :) Har till och med kunnat äta och dricka lite idag så det är framsteg!

Köpte mig en vit amaryllis när jag var i affären häromdagen. Tycker dom är så himla vackra. Och tänk idag är det bara två veckor kvar till advent!


Amaryllisen fick sällskap med lite mossa, ett trähjärta med spets och lite små pärlor.

Egentligen var vi bjudna till mina föräldrar på mat idag, för att fira lilla Far på Fars dag, tyvärr blev det ju inte så eftersom jag fortfarande smittar. Vi får fira honom en annan dag istället! 

Ha en härlig söndag och fira era pappor ordentligt! 

6 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Usch för halsfluss. Skönt att det gör verkan.
Fint med Amaryllis. Nu är det verkligen nära. Så fort jag fått tag i julblommor börjar jag pynta :)
Kram

Sussi sa...

Hej vännen skönt att höra att du mår bättre, tänkt på dig massor. Vi tog en sväng till Berg igår, vilken fin butik det var..:) Sen när vi ändå var i krokarna blev det ledberg med..karln var måttligt road..;) Ta hand om dig nu så du blir frisk snart..Kramar

Anna sa...

Hello!!

Sussie, köpte du nåt i Berg? eller kanske i ledberg?;)

Anna sa...

Hej Anna-panna-halsflusskanna=)
Du jag har en ide! (igen)
men denna gång handlar det om amaryllis! Din var jätte fin o du hade gjort den väldigt fin!! Har du planterat om den från sin kruka som den hade från början?
....

Vit dröm sa...

Anna jag vet inte om jag tycker det är helt ok att retas med en sjukling!??!
Blir dock mycket spänd på att höra om din idé, tell me more... men kanske på tele om det är om julmarknaden kanske..? Japp jag har planterat om den...

Vitt för själen sa...

Hej..tack, jag hade en toppen dag!

Fy för halsfluss. Maken & jag vaknade med halsont imorse..inget skoj!
Skulle köpa en vit amaryllis i fredags, men då fanns bara röda..
Ja tänk att snart är det jul :)
/ Kram Sophia